دستگاه های صنعت چاپ و بسته بندی

گروه بازرگانی بارمان تجارت ایلیا با بیش از ۱۰ سال تجربه فعالیت ، یکی از شرکت های فعال در زمینه واردات ، بازاریابی و فروش ایران می باشد. شرکت بارمان تجارت ایلیا مفتخر است خدمات ویژه و متفاوت خود را در زمینه‌ واردات ماشین آلات صنعت چاپ و کارتن سازی با در نظر گرفتن نیاز مشتری در این صنعت ارائه دهد و همینطور ؛ این شرکت به پشتوانه پرسنلی با تجربه ، آماده ارائه مشاوره و فروش انواع ماشین آلات به مشتریان محترم کشورمان می باشد.

راه اندازی خطوط تولید کارتن سازی

دستگاه کارتن سازی (جعبه سازی)

برای شروع کارتن سازی وجعبه سازی و راه اندازی خط تولید کارتن۳لاو۵لا وتولید انواع کارتن لمینتی دستگاه های خط تولید کامل کارتن سازی وجعبه سازی شامل موارد زیر می شوند:
۱)دستگاه خط کش برش
۲)دستگاه چاپ یا چاپ فلکسو تک رنگ تا۴رنگ
۳)دستگاه دایکات(پینگ پنگی، فکی، روتاری)
۴)دستگاه چاک دستی(چاک زن کارتن)
۵)دستگاه لبچسب
۶)دستگاه لمینت دستی ولمینت اتومات۳/۴
۷)دستگاه تسمه کش و دستگاه منگنه

انواع کارتن های تولیدی صنایع کارتن سازی

محصولاتی که درصنعت کارتن سازی تولید می شود درکلی ترین حالت به‌دودسته تقسیم می‌گردند:

این نوع کارتن درصنعت کارتن سازی به کارتنهایی گفته می‌شود که با دستگاه تبدیل بصورت برش و چاک تولید میشوند و بصورت معمول دارای تلورانسی بیشتر از۲ میلیمتر هستند.

کارتنهای دایکاتی بوسیله قالب های تیغ دار تولید شده و بدون تلورانس ابعاد هستند. ازکارتنهای دایکاتی با طراحی مناسب می توان برای بسته بندی استفاده کرد که این بسته بندی شامل موارد زیر می شود :
• کارتن سوراخ دار: مانند کارتنهای میوه و کارتنهای محصولات دریایی و لبنی می‌شود. (کارتنهای لبنی را درصنعت کارتن سازی، بسته بندی سردخانه ای نیز می نامند )
• کارتن تلسکوپی: میتوان به بسته بندی موز اشاره کرد.
• کارتن دسته دار: کارتن قطعات فلزی و سنگین معمولاً به صورت دسته دار تولید می گردد.
• کارتن یک درب: شامل بسته بندی نمایش محصولات
• کارتن بدون درب:شامل بسته بندی بدنه اجاق گاز، یخچال و بسته بندی لوازم خانگی بزرگ

انواع کارتن

کارتن ها به دو دسته تقسیم می شوند:

برای تولید کارتن چاپی وکارگاهی که بتوان فقط کارتن چاپ دار تولید کرد به دستگاه برش، دستگاه چاپ تک رنگ، دستگاه چاک زن و دستگاه تسمه کش نیاز داریم.
اگر تیراژ و سفارش ما از ۵۰۰۰ تا کمتر باشد و چاپ کارتن تک رنگ یا۲رنگ باشد از دستگاه چاپ زنجیری تک رنگ می شود به راحتی استفاده کرد فقط زمانی که کارتن ۲رنگ باشد باید ۲بار از دستگاه چاپ ، کارتن عبور کند یعنی اول کارتن را تک رنگ میزنیم و برای زدن رنگ دوم سیلندر لاستیک و مخزن رنگ را با آب تمیز کرده و سپس رنگ دوم را شروع به تولید می کنیم. ولی اگر سفارش بیش از۷۰۰۰ تا باشد از دستگاه چاپ فلکسوتک رنگ یا۲رنگ باید استفاده کرد اگر چاپ کارتن ۴رنگ باشد و سفارش کم باشد و ترکیب رنگ نداشته باشد می شود از چاپ زنجیری ۲ رنگ استفاده کرد اما در صورتیکه روی کارتن ترکیب رنگ باشد بهتر است از چاپ فلکسو۴ رنگ استفاده شود.
در تولید سفارش بیش از ۵۰۰۰الی ۷۰۰۰ از دستگاه لبچسب نیز میتوان استفاده کرد.
از دستگاه منگنه فقط زمانی استفاده می شود که کارتن نیاز به منگنه خوردن داشته باشد و برای شروع اصلا لازم نیست دستگاه منگنه خریداری کنیم.
ترکیب رنگ چیست؟ زمانی که روی کارتن بیش از ۴رنگ، رنگ مشاهده شود به این معنی است که چاپ ترکیبی خورده چون دستگاه چاپ کارتن بیشتر از ۴رنگ نداریم.

برای راه اندازی تولید جعبه وکارتن لمینتی دستگاه های لازم عبارتند از: دستگاه برش، دستگاه لمینت دستی، دستگاه دایکات پینگ پنگی و تسمه کش؛ با این ۴ تا دستگاه میتوان انواع کارتن لمینتی و انواع جعبه لوازم آشپزخانه و جعبه لوازم یدکی انواع کارتن لمینتی کارتن وجعبه خرما وتمام کارتن وجعبه های لمینتی تولید کرد.
با این مجموعه می توان روزی حدودا ۵۰۰۰تا۷۰۰۰ تا جعبه در کارگاه جعبه سازی تولید کرد.
دستگاه های دیگر شامل:
دستگاه خط کش برش در ابتدای شروع هر کارتن سازی وجعبه سازی می باشد. دستگاه لمینت دستی جواب گو می باشد زمانی ما سراغ دستگاه لمینت اتومات می رویم که سفارش کارتن لمینتی یا جعبه بیشتر از ۲۰الی ۴۰ هزارتا باشد.
دستگاه دایکات پینگ پنگی نیاز به آموزش ونصب وراه اندازی ندارد و تنظیمات بسیار ساده ای دارد، این دستگاه بدون خطر و ارزان بوده و در کیفیت با دایکات روتاری وفکی هیچ فرقی ندارد.
خطرناک ترین دستگاه موجود در صنعت چاپ وبسته بندی دایکات فکی می باشد
تنظیمات وقالب بستن دایکات فکی وروتاری سخت است و نیاز به آموزش یا اپراتور می خواهد.
قالب دستگاه روتاری بسیار گران قیمت است

اگر قصد راه اندازی کارگاه  و یا کارخانه کارتن سازی وجعبه سازی دارید حتما با مشاورین ما در زمینه تهیه دستگاه های مورد نیاز تماس حاصل نمایید