وبلاگ

راه اندازی کارتن سازی

اگر قصد راه اندازی کارگاه کارتن سازی وجعبه سازی دارید حتما دستگاه های دستگاه برش، دستگاه چاپ، دستگاه چاک، دستگاه دایکات، دستگاه لمینت، دستگاه تسمه کش را تهیه نمایید تا بتوانید هر نوع جعبه و کارتن را در سایزهای مختلف تولید کنید.

در کارگاه کارتن سازی با محاسبات کارتن، سایز و جنس مربوط را به کارخانه تولید کارتن یا ورق سازی ارسال می کنند. پس از دریافت کارتن خام در ابتدا با دستگاه تولید کارتن(خط کش برش) به سایز دلخواه کارتن را برش وخط زده می شود و با دستگاه لمینت کارتن یا سینگل را به پوستر چسبانده وپس از خشک شدن با دستگاه تولید کارتن (دستگاه دایکات) کارتن را به اشکال مختلف تولید کرده و بسته بندی میکنیم.

اگر کارتن چاپی باشد با دستگاه تولید کارتن(چاپ غلطکی) یا دستگاه چاپ زنجیری کارتن را به شکل های مختلف چاپ زده می شود. و با دستگاه تولید کارتن (دستگاه چاک زن) قسمت چاک کارتن را زده می شود.

برای تولید کارتن۳لاو۵لا باید از دستگاه خط کش برش و دستگاه چاپ غلطکی و دستگاه چاک زن کارتن استفاده کرد با این دستگاه ها به راحتی میتوان کارتن ۳لا و۵لا و کارتن یخچال و تلوزیون و کارتن تخم مرغ و انواع کارتنی که فقط چاپ و چاک داشته باشد تولید کرد. برای تولید کردن کارتن هایی مثل جعبه پیتزا و هر نوع کارتن که دارای چاپ و شکل های هندسی می باشد باید از دستگاه دایکات استفاده کرد.

سود و درآمد کارتن سازی وجعبه :

در صنعت کارتن وجعبه سود ثابت نیست چون قیمت کاغذ وقیمت کارتن خام دائما در حال تغییر است وثبات ندارد!!!
اما سود هر کارتن وجعبه ۳۰ الی۳۵ درصد می باشد که حدودا ۸تا۱۰ درصد از سود کل خرج کار می شود(اجاره،کارگر،آب وبرق وهزینه ها)
یعنی سود خالص ودرآمد یک تولیدی کارتن وجعبه سازی روی هرکارتن حدودا ۲۰ الی ۲۵ درصد می باشد.

راه اندازی کارتن سازی با سرمایه کم

برای راه اندازی خط تولید کارتن با سرمایه گذاری کم، بهتر است برای شروع نوع اول یا نوع دوم را فقط راه اندازی کنیم یعنی برای شروع یا کارتن سازی یا جعبه سازی را انجام دهیم و فقط کارتن چاپی یا کارتن لمینتی تولید کنیم ؛ پس از راه اندازی و شروع به کار پس از بازگشت سرمایه دوباره می توانیم خط کامل را خریداری کنیم که بودن خط کامل کارتن سازی در کارگاه بسیار سودمند است چون توان تولید تمام کارتن ها و انواع جعبه را خواهیم داشت.

راه اندازی کارتن سازی با قدرت و قوی

برای راه اندازی کارتن سازی که توان و سرعت عمل بالا باشد واقعا سخت است اما سودآوری بسیار رضایت بخشی دارد و دستگاه های لازم باید باشد( برش، چاپ، چاک زن، دایکات، لمینت، تسمه کش) و همینطور دستگاه چاپ تمام اتومات و دستگاه لبچسب در این شرایط توان تولید کارتن حداقل ۵ برابر بیشتر می شود و صد درصد سود بیشتر می شود.